• Kontakt|
  • Presseanfragen|
  • Datenschutz|
  • Impressum

IfD Allensbach

  • Startseite
  • Das Institut
  • Leistungsspektrum
  • Studien und Berichte
  • Service
  • Kontakt
  • Presseanfragen
  • Datenschutz
  • Impressum
  • English
  • Newsletter
  • Summary
  • About the institute
  • Areas of expertise
  • Methods
  • References
  • Contact

Areas of expertise

Research by the Allensbach Institute covers the entire spectrum of survey research, i.e.:

  • Media analyses and readership research
  • Market research
  • Social research and current political opinion research
  • Surveys for legal evidence

The Institut für Demoskopie Allensbach offers you one-stop research.  As a full service institute, we offer a complete range of services, from consulting with you on the study design and subject matter, to developing an effective questionnaire, drawing the sample, having the interviews completed by our trained network of interviewers, compiling in-depth analyses and commenting on the findings, preparing professional publications and presenting the findings to the public.

Studies by the Allensbach Institute are based on representative surveys of the total population and surveys conducted among specific target groups, for example –

  • Specific segments of the population and groups of customers, such as jobholders, parents with young children, high earners, persons who use certain products, services and media
  • Occupational groups, e.g. politicians, journalists, physicians, craftsmen, farmers
  • Executives at small, mid-sized or large companies (in various business sectors and positions)
  • Customers of companies such as banks and insurance companies
  • Company employees
  • (Potential) readers of newspapers and magazines

Thanks to the Allensbach Media Market Analysis (AWA), an annual study based on about 20,000 face-to-face interviews which ascertains data on more than 2,000 different markets and submarkets, the Allensbach Institute has access to a broadly based collection of data for both Germany as a whole and for specific markets – data that can be used as the basis for further investigations.  The AWA includes information on a wide variety of areas, such as sports and leisure time, vacation and travel, financial investments and insurance, home and living, computers, the Internet and telecommunications, motor vehicles, fashion, health, household, along with food, drink and smoking.

Startseite

Das Institut

  • Porträt
  • Ansprechpartner
  • Stellenangebote
  • Interviewen für Allensbach
  • Stiftung
  • Ausstellung: Meinungsforschung

Leistungsspektrum

  • Arbeitsbereiche
  • Zielgruppen
  • Methoden
  • Referenzen
  • Information, Dokumentation und Archiv

Studien und Berichte

  • Übersicht
  • Veröffentlichte Studien
  • FAZ-Monatsberichte
  • Allensbacher Kurzberichte
  • Allensbacher Jahrbücher
  • Sonntagsfrage

Service

  • Kontakt
  • Presseanfragen
  • Datenschutz
  • Impressum
  • English
  • Newsletter
Hinweis zu Cookies

Unsere Webseite verwendet Cookies. Diese haben zwei Funktionen: Zum einen sind sie erforderlich für die grundlegende Funktionalität unserer Website. Zum anderen können wir mit Hilfe der Cookies unsere Inhalte für Sie immer weiter verbessern. Hierzu werden pseudonymisierte Daten von Website-Besuchern gesammelt und ausgewertet. Das Einverständnis in die Verwendung der Cookies können Sie jederzeit widerrufen. Weitere Informationen zu Cookies auf dieser Website finden Sie in unserer Datenschutzerklärung und zu uns im Impressum.

Erforderlich

Diese Cookies werden für eine reibungslose Funktion unserer Website benötigt.

Name Zweck Ablauf Typ Anbieter
CookieConsent Speichert Ihre Einwilligung zur Verwendung von Cookies. 1 Jahr HTML Website
Marketing

Mit Hilfe dieser Cookies sind wir bemüht unser Angebot für Sie noch attraktiver zu gestalten. Mittels pseudonymisierter Daten von Websitenutzern kann der Nutzerfluss analysiert und beurteilt werden. Dies gibt uns die Möglichkeit Werbe- und Websiteinhalte zu optimieren.

Name Zweck Ablauf Typ Anbieter
_ga Wird verwendet, um Benutzer zu unterscheiden. 2 Jahre HTML Google
_gat Wird zum Drosseln der Anfragerate verwendet. 1 Tag HTML Google
_gid Wird verwendet, um Benutzer zu unterscheiden. 1 Tag HTML Google
_ga_--container-id-- Speichert den aktuellen Sessionstatus. 2 Jahre HTML Google
_gac_--property-id-- Enthält Informationen zu Kampagnen für den Benutzer. Wenn Sie Ihr Google Analytics- und Ihr Google Ads Konto verknüpft haben, werden Elemente zur Effizienzmessung dieses Cookie lesen, sofern Sie dies nicht deaktivieren. 3 Monate HTML Google