• Kontakt|
  • Presseanfragen|
  • Datenschutz|
  • Impressum

IfD Allensbach

  • Startseite
  • Das Institut
  • Leistungsspektrum
  • Studien und Berichte
  • Service
  • Kontakt
  • Presseanfragen
  • Datenschutz
  • Impressum
  • English
  • Newsletter
  • Summary
  • About the institute
  • Areas of expertise
  • Methods
  • References
  • Contact

About the Institute

Compared to other German opinion and market research institutes, the Allensbach Institute is medium-sized, having elected to limit its size to about 100 regular staff members. The Allensbach Institute has one of the largest field organizations for face-to-face interviews in Germany, with a total of about 1,600 trained interviewers throughout the country. The Institute conducts an average of about 100 studies with a total of 80,000 - 90,000 interviews annually, whereby the main emphasis is placed on face-to-face interviews.

The extensive and carefully maintained Allensbach Archives are one of the Institute's special features. Here, all surveys, reports and studies by the Institute are stored, thus enabling us to quickly obtain an overview of current research findings and to connect these with the findings of long-term trend investigations, some of which have been conducted for decades. The most important findings are documented regularly in the Allensbach yearbooks (Allensbacher Jahrbücher der Demoskopie); the most recent volume in the series is the Allensbacher Jahrbuch der Demoskopie 2003 – 2009: Die Berliner Republik. The Allensbach Institute is the only German survey research institute that has a cooperation agreement with the German Federal Archives in Koblenz, where a complete copy of all documents from the Allensbach Archives is stored.

Another unique department at the Allensbach Institute is our "Questionnaire Conference." All questions posed by the Allensbach Institute are developed jointly by the questionnaire conference staff, thus ensuring that the question wordings do not reflect the perspective of any single individual or the client commissioning the survey, but are instead formulated in an unbiased and easily comprehensible way. When constructing questionnaires, the Institute can refer to a database comprising about 140,000 questions that have been posed by the Institute since it was established.

The institute is directed by Prof. Renate Köcher. It is owned by the Allensbach Foundation for Survey Research (Stiftung Demoskopie Allensbach).

The Institut für Demoskopie Allensbach belongs to all of the major opinion and market research associations, such as...

Startseite

Das Institut

  • Porträt
  • Ansprechpartner
  • Stellenangebote
  • Interviewen für Allensbach
  • Stiftung
  • Ausstellung: Meinungsforschung

Leistungsspektrum

  • Arbeitsbereiche
  • Zielgruppen
  • Methoden
  • Referenzen
  • Information, Dokumentation und Archiv

Studien und Berichte

  • Übersicht
  • Veröffentlichte Studien
  • FAZ-Monatsberichte
  • Allensbacher Kurzberichte
  • Allensbacher Jahrbücher
  • Sonntagsfrage

Service

  • Kontakt
  • Presseanfragen
  • Datenschutz
  • Impressum
  • English
  • Newsletter

Wir nutzen EuropeanMX Anti Spam Filter der Eunetic GmbH

Hinweis zu Cookies

Unsere Webseite verwendet Cookies. Diese haben zwei Funktionen: Zum einen sind sie erforderlich für die grundlegende Funktionalität unserer Website. Zum anderen können wir mit Hilfe der Cookies unsere Inhalte für Sie immer weiter verbessern. Hierzu werden pseudonymisierte Daten von Website-Besuchern gesammelt und ausgewertet. Das Einverständnis in die Verwendung der Cookies können Sie jederzeit widerrufen. Weitere Informationen zu Cookies auf dieser Website finden Sie in unserer Datenschutzerklärung und zu uns im Impressum.

Erforderlich

Diese Cookies werden für eine reibungslose Funktion unserer Website benötigt.

Name Zweck Ablauf Typ Anbieter
CookieConsent Speichert Ihre Einwilligung zur Verwendung von Cookies. 1 Jahr HTML Website
fe_typo_user Ordnet Ihren Browser einer Session auf dem Server zu. Dies beeinflusst nur die Inhalte, die Sie sehen und wird von uns nicht ausgewertet oder weiterverarbeitet. Session HTTP Website
Marketing

Mit Hilfe dieser Cookies sind wir bemüht unser Angebot für Sie noch attraktiver zu gestalten. Mittels pseudonymisierter Daten von Websitenutzern kann der Nutzerfluss analysiert und beurteilt werden. Dies gibt uns die Möglichkeit Werbe- und Websiteinhalte zu optimieren.

Name Zweck Ablauf Typ Anbieter
_pk_id Wird verwendet, um ein paar Details über den Benutzer wie die eindeutige Besucher-ID zu speichern. 13 Monate HTML Matomo
_pk_ref Wird benutzt, um die Informationen der Herkunftswebsite des Benutzers zu speichern. 6 Monate HTML Matomo
_pk_ses Kurzzeitiges Cookie, um vorübergehende Daten des Besuchs zu speichern. 30 Minuten HTML Matomo
_pk_cvar Kurzzeitiges Cookie, um vorübergehende Daten des Besuchs zu speichern. 30 Minuten HTML Matomo
_pk_hsr Kurzzeitiges Cookie, um vorübergehende Daten des Besuchs zu speichern. 30 Minuten HTML Matomo