• Kontakt|
  • Presseanfragen|
  • English|
  • Datenschutz|
  • Impressum

AWA Allensbacher Markt- und Werbeträgeranalyse

  • Startseite AWA
  • Konzept
  • Inhalte
  • Medien
  • Ergebnisse
  • Arbeiten mit der AWA
  • Service
  • Kontakt
  • Presseanfragen
  • English
  • Datenschutz
  • Impressum
  • Anmeldung
  • Suche

Contents

Data on more than 2,000 markets and submarkets

The AWA includes data on more than 2,000 markets and submarkets, reporting on the purchasing and consumption habits, dimensions of interest and patterns of behavior of roughly 70 million consumers. The wide array of topics and markets, products and services ascertained in the AWA ranges from sociodemographics to sports and leisure time, vacation and travel, financial investments and insurance, home and living, computers, telecommunications, motor vehicles, fashion, health, household, food and drink. 

Consumption framework for specific target groups and society as a whole

The AWA is distinguished by its focus on the many sociopolitical and sociocultural factors that effect consumer behavior. In addition, the study ascertains typological information that describes both consumption styles and behavior, as well as various aspects of media consumption. Along with the highly differentiated sociodemographic characteristics ascertained in the study, the AWA also includes findings on interest in politics and party preferences, values, interest in information on a broad array of topics, leisure-time activities, brand awareness, openness to technology and attitudes towards innovation. 

Media consumption and reach

The AWA measures media consumption and reach in all of the different media genres. The study focuses primarily on print media, with data on about 260 print titles across the entire spectrum of the highly differentiated print segment in Germany. The AWA includes many special interest titles and magazines aimed at specific target groups which are not ascertained in other studies. In addition, the AWA measures consumption of the most important TV channels, along with radio, the Internet and moviegoing frequency. The study also measures billboard advertising and advertising on public transportation. 

Startseite

Konzept

  • Übersicht
  • Methode

Inhalte

  • Übersicht
  • Zielgruppenmodelle, Typologien und Marktsegmentierungen

Medien

  • Übersicht
  • Printmedien
  • Andere Medien

Ergebnisse

  • 2022
  • Archiv

Arbeiten mit der AWA

  • Einsatzmöglichkeiten
  • Analysetools und Dokumentation
  • Bestellung AWA 2022

Service

  • Kontakt
  • Presseanfragen
  • English
  • Datenschutz
  • Impressum
  • Anmeldung
  • Suche

Wir nutzen EuropeanMX Anti Spam Filter der Eunetic GmbH

Hinweis zu Cookies

Unsere Webseite verwendet Cookies. Diese haben zwei Funktionen: Zum einen sind sie erforderlich für die grundlegende Funktionalität unserer Website. Zum anderen können wir mit Hilfe der Cookies unsere Inhalte für Sie immer weiter verbessern. Hierzu werden pseudonymisierte Daten von Website-Besuchern gesammelt und ausgewertet. Das Einverständnis in die Verwendung der Cookies können Sie jederzeit widerrufen. Weitere Informationen zu Cookies auf dieser Website finden Sie in unserer Datenschutzerklärung und zu uns im Impressum.

Erforderlich

Diese Cookies werden für eine reibungslose Funktion unserer Website benötigt.

Name Zweck Ablauf Typ Anbieter
CookieConsent Speichert Ihre Einwilligung zur Verwendung von Cookies. 1 Jahr HTML Website
fe_typo_user Ordnet Ihren Browser einer Session auf dem Server zu. Dies beeinflusst nur die Inhalte, die Sie sehen und wird von uns nicht ausgewertet oder weiterverarbeitet. Session HTTP Website
Marketing

Mit Hilfe dieser Cookies sind wir bemüht unser Angebot für Sie noch attraktiver zu gestalten. Mittels pseudonymisierter Daten von Websitenutzern kann der Nutzerfluss analysiert und beurteilt werden. Dies gibt uns die Möglichkeit Werbe- und Websiteinhalte zu optimieren.

Name Zweck Ablauf Typ Anbieter
_pk_id Wird verwendet, um ein paar Details über den Benutzer wie die eindeutige Besucher-ID zu speichern. 13 Monate HTML Matomo
_pk_ref Wird benutzt, um die Informationen der Herkunftswebsite des Benutzers zu speichern. 6 Monate HTML Matomo
_pk_ses Kurzzeitiges Cookie, um vorübergehende Daten des Besuchs zu speichern. 30 Minuten HTML Matomo
_pk_cvar Kurzzeitiges Cookie, um vorübergehende Daten des Besuchs zu speichern. 30 Minuten HTML Matomo
_pk_hsr Kurzzeitiges Cookie, um vorübergehende Daten des Besuchs zu speichern. 30 Minuten HTML Matomo